A 10 legveszélyesebb pont a Balatoni kerékpárúton

A Balatoni Bringakörút nemcsak a turizmus egyik motorja, hanem egy életforma. Éppen ezért elvárható, hogy minden kerékpáros számára biztonságos és komfortos legyen. Az észlelt problémákra van megoldás – csak akarat és összehangolt fejlesztés kérdése. Addig is marad a tudatosság, óvatosság és elővigyázatosság.


 

1. Badacsonyörs – 3,88 pont

A szakasz szűk, rossz burkolatú, gyakoriak a gyökérfelnyomódások, és autóforgalommal is számolni kell.

2. Szigliget – 4,24 pont

A gyönyörű táj ellenére a burkolat sok helyen elöregedett, és hiányoznak a kerékpárosokat figyelmeztető táblák.

3. Balatonszepezd – 4,66 pont

Túl szűk, nincs elválasztva a gyalogos sáv, és kanyarokban beláthatatlan a pálya.

4. Zánka – 4,78 pont

Strandforgalommal telített szakasz, kijelölt gyalogos-kerékpáros átkelőhelyek nélkül.

5. Badacsonytomaj – 4,84 pont

Sötét, világítás nélküli szakaszok, nyáron nagy tömeg és fesztiválforgalom.

6. Révfülöp – 4,88 pont

A kerékpárút az autóút mellett vezet, korlát nélkül, minimális oldaltávolsággal.

7. Badacsonytördemic – 5,07 pont

A nyomvonal egyes részei földúton haladnak, eső után sáros és csúszós.

8. Ábrahámhegy – 5,18 pont

Kavicsos, egyenetlen burkolat, emelkedők és lejtők kombinációja.

9. Balatonakali – 5,30 pont

Szűk, éles kanyarokkal tűzdelt, túl közeli parkolókkal, autós nyílásokkal.

10. Badacsony – 5,35 pont

A bringakörút egyik legkritikusabb része:

„Teli kátyúval, gyökérfelnyomódásokkal, keskeny, bástyákkal szűkített pálya – sötétben különösen veszélyes.” – írta egy válaszadó.


Extra figyelmet érdemel: Tihany–Balatonfüred szakasz

Nem szerepel a top 10-ben, de a Tihany–Aszófő–Balatonfüred szakasz különösen problémás:

  • Változó burkolatminőség

  • Hirtelen lejtők és emelkedők

  • Nincs világítás

  • Korlátozott beláthatóság


Miért veszélyesek ezek a szakaszok?

  • Kátyúk és gyökérfelnyomódások: gyakoriak az északi parton, főként erdőszéli, árnyékos területeken.

  • Keskeny sávok: sok helyen nem fér el két irányban két biciklis.

  • Gyalogos-kerékpáros konfliktusok: nincs elválasztás vagy kijelölt átkelő a strandbejáratoknál.

  • Világítás hiánya: esti órákban az autós forgalom vakító lehet, miközben a bringaút sötét.

Hasznos tanácsok bicikliseknek

  • Mindig viselj sisakot – főleg az északi part szakaszain!

  • Használj lámpát és fényvisszaverő ruházatot, ha este tekersz.

  • Tervezd meg az útvonalad előre, és nézd meg, melyik szakasz milyen állapotban van.

  • Lassíts, ha gyalogosokat, gyerekeket, kutyát látsz a kerékpárút közelében.

  • Jelentsd az úthibákat a Magyar Kerékpárosklub felületén vagy az illetékes önkormányzatnál.

Források:

Magyar Kerékpárosklub felmérése – Infostart.hu (2024–2025)

168.hu – Itt a lista: ezek a legrosszabb balatoni kerékpárutak

Startlap – Felmérés a balatoni bicikliutakról

 

A jelen blogcikk tartalma a Magyar Kerékpárosklub, sajtóhírek és nyilvánosan elérhető források alapján készült, amelyek a Balatoni Bringakörút állapotát a 2024–2025-ös időszakban vizsgálták.

A cikk célja nem az aktuális burkolati állapotok teljes körű műszaki felmérése, hanem a rendelkezésre álló adatok alapján a leggyakrabban kifogásolt, kerékpáros közlekedésbiztonság szempontjából aggályosnak ítélt szakaszok kiemelése.

Fontos megjegyezni, hogy az egyes szakaszok állapota azóta javításra kerülhetett, így a bejegyzés nem feltétlenül tükrözi az útvonal teljes mértékben naprakész műszaki állapotát.

A közölt tartalom elsődlegesen tudatosságnövelő és edukációs célokat szolgál, a kerékpáros közlekedők balesetmentes és előrelátó közlekedésére hívja fel a figyelmet. A bejegyzésben szereplő kép(ek) illusztrációként szolgálnak, és nem minden esetben a konkrét helyszíneket ábrázolják.

A szerzők nem vállalnak felelősséget a cikk alapján hozott egyéni döntésekért vagy azok következményeiért.